1 Ocak 2017 Pazar

TATAR ÇÖLÜ kitap yorumu







Kitap adı: TATAR ÇÖLÜ
Orijinal adı: Il deserto dei Tartari
Yazar: Dino Buzzati 
Yayınevi: İletişim 
Sayfa: 232
Baskı: 1940
Tür: Roman

Yorumum:


Merhabalar…

Kötü günler geçiriyoruz yeni yıla (2017) kötü girdik. Her gün benzeri olayları yaşayarak üzülüyoruz.Klavye başında terör lanetlemek her ne kadar saçma olsa da bu gönderiyi paylaşmadan önce bu konuya değinmek istedim. Umarım bu tarz üzücü olaylar bir an önce son bulur:( Başımız sağ olsun...

 Önceden yorumladığım metni paylaşıyorum;

“Tatar Çölü”. Bu ismi öyle alelade söylemiyorum artık. Muhteşem bir kitaptı.

Ne zamandır okumak istiyordum kendisini şükür ki okudum ama bu sefer de yorumu gecikti. Olsun napalım geç oldu güzel oldu.

Kitap 232 sayfa akıcı bir şekilde ileriliyor. Ama İletişim yayınlarının arka kapak yazısını okumamanızı öneririm. Yine de yukarda bilgi amaçlı paylaştım.

Özet olarak değil de şöyle hafif bir giriş yapacak olursak,

Ana kahramanımız subay Giovanni Drogo ilk atandığı yer Bastiani kalesine doğru yola çıkar..Kalenin nasıl bir yere benzediği hakkında hiçbir fikri yoktur.Büyük umutları olan genç subay karşısında çok heybetli afili bir kale bekler. Beklediğinden çok daha uzun süren yolculuğu bittiğinde karşısında kale, kalenin önünde durur ve inceler. Sağlam bir hayal kırıklığına uğrar. Orada kalmama hakkını kullanmak ister fakat kalenin arkasında Tatar çölü denen sapsarı bir çöl uzanmaktadır. Drogo o çölü ve duvarların arkasını delice merak etmektedir. Ne vardı peki kale duvarlarının arkasındaki çölde…Devamı kitapta:)

ARKADASLAR KİTABI OKURKEN BUNALIMA GİRDİM AMA BU KESİNLİKLE KİTABIN ÇOK İYİ YAZILMIŞ OLMASINDAN KAYNAKLI BİR BUNALIMDI. OKUYUNCA ANLAYACAKSINIZ. 

KİTABA HAYRAN KALDIM. BANA GÖRE MUHTEŞEMDİ. Ana karakter bana mı benziyor ne:( 

Kitabı okurken tüylerimin ürperdiğini hissettim. Aynı zamanda dili de çok büyüleyici.Alıntıları muhteşem. Şimdi bugun tekrar okusam aynı ürpermeyle okurum sanırım.

Bakalım siz kendinizden neler bulacaksınız.

Tavsiye eder miyim?

KESİNLİKLE OKUMALISINIZ. ON YILDIZLI KİTAP YÜZ YILDIZ VERDİM.

Neden?

Bu kitap hayatınızı değiştirebilir.


İyi Okumalar…



Kitaptan Bazı ALINTILAR

"Dünle evvelsi gün birbirinden farksızdı, onları birbirinden ayırt edebilmesi olanaksızdı; üç gün önce olmuş bir şey de yirmi gün önce olmuş bir şey de sonuçta ona eskiden olup bitmiş bir şey olarak görünüyordu. Böylece, o ayırdına varmadan, zaman akıp gidiyordu."

"Yazık, iyi şeyler geride, çok geride kalmış ve o farkına varmaksızın geçmiştir önlerinden."

"Fakat gene de yatağa girmeye hazırlanırken içinde acı bir şeyler, sanki bir zamanların sevgisi uçup gitmiş,sanki ikisi arasına zaman ile uzaklık, yavaş yavaş bir ayrılık perdesi girmiş gibi bir şeyler duydu."

Arka Kapak Yazısı (Spoiler içerir)



İtalyan edebiyatının köşe taşlarından Dino Buzzati’nin ilk romanı olan Tatar Çölü, modernist edebiyata yapılmış en önemli katkılardan biri. Genç teğmen Giovanni Drogo, ilk görev yeri olarak Tatar Çölü’ndeki Bastiani Kalesi’ne tayin edilir. Uzun boylu kalmak istemediği bu sınır bölgesinde geçirdiği seneler ona, vaktiyle gözünde büyüttüğü zafer tutkusunun kofluğunu ve askerlik hayatının monotonluğunu öğretir.

“Yaşamı boyunca beklediği an” bir türlü gelmez. Zamanla “sesi, ihtiyar sesine dönüşür”, “bakışları çok yaşlı bir adamın bakışları gibi sarımtırak ve camdan bir görünüş alır”. Varoluşun anlamsızlığı, boylu boyunca serilir önüne. Gündelik hayatın durağan ritmi, alışkanlıkların uyuşturucu etkisi ruhunun derinliklerine işlerken Tatar Çölü’nün sadece kendisinin değil aynı zamanda insanlığın sınır bölgesi olduğunu anlar. Edebiyatta Beckett, Camus ve Kafka’nın başlattığı varoluşsal sorgulamaya karmaşık bir boyut katan, zengin bir anlatı Tatar Çölü.

“Tatar Çölü, sadece aklıyla hareket ettiğini düşünen insanlara meydan okumak gibi büyük bir riski göze alan, sıra dışı bir roman.”
Tim Parks

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder