8 Ocak 2017 Pazar

Frank Schatzing-SÜRÜ








Kitap adı: SÜRÜ
Orijinal adı: Der Schwarm)
Yazar: Frank Schatzing
Yayınevi: Pegasus 
Sayfa: 850
İlk Baskı: 2004
Tür: BilimKurgu, Aksiyon

Yorumum:


Merhabalar…

Müthiş kitaplar arasına koyduğum SÜRÜ ile karşınızdayım.

Aslında bu kitabı videolu olarak yorumlayacaktım hem de bu benim ilk videolu yorumum olacaktı ama o gün bir türlü gelmedi. E haliyle kitabı okuyalı bayağı zaman oldu bende mecburen bari kitabı unutmadan yazılı yorum yapayı dedimL Çünkü zamanla ayrıntılar kayboluyor maalesef. Birazda balık hafızalı oluşumdan hemen yorum yazmam gerekiyor.

Ben bilim kurgu kitaplarını zaten çok seviyorum ki SÜRÜ kitabı gerçekten muhteşem bir bilim kurgu. Hani öyle içi boş bilim kurgulardan değil. BİLİM kısmının kesinlikle altı dolu emin olabilirsiniz. Ciddi Coğrafi bilgiler içeriyor. Yazar deli gibi araştırmış gerçekten üzerinde ciddi emek olan bir kitap.



Ama önce PEGASUS yayınlarına saydırmalıyım unutmadan (kızgın surat)

Yahu o nasıl kitap basmak .. Fiziksel özelliklerinden bahsediyorum burada. Kitap zaten çok kalın sayfaları incecik ve yazı boyutu minnacık. Okurken gözlerim kanadı PEGASUS. Gerçekten o kadar zorlandım ki gözlerim aşırı kurudu ve kitabı okuduğum süre boyunca eczaneden aldığım suni gözyaşı damlasını kullanmak zorunda kaldım. Maalesef bu kitap adamı kör eder.ne bileyim ikiye bölseydiniz kitabı da yazı fontu büyük olsaydı. Ya da daha kalın olsaydı yine yazıları buyuk olsaydı. Bi şekilde okuyucuya eziyet etmişsin Pegasus. Bence kesinlikle bu konu üzerinde durmalı. 

Sırf korkumdan kitaba başlamadım zaten nasıl okuyacagım diye uzun zaman kitaplıgımda kaldı sonunda elime aldım ve yazıları yüzünden çile çekerek okudum. 

Tüm bunların yanında kitabın ne kadar harika bir kurgusu olduğunu söylemiş mydim?

Kitap genel hatlarıyla,

Okyanusta yaşanan garip olayların araştırılmasıyla başlıyor.

Sürü ismini ise Balina ‘lardan alıyor. Bilim adamları Balinaların garip davranışları ve sebepleri üzerinde araştırma yaparken garipliğin sadece balinalarda değil bir çok deniz canlısında olduğunu farkediyorlar… Her bilim adamının ve kadınının ayrı hikayeleri var ve hepsi farklı alanda uzmanlaşmış. (Bunlardan burada bahsetmeyeceğim.) Araştırma öyle boyutlara geliyor ki okyanusun altında dünya dışı varlıkların olduğu düşünülüyor. SONRASINI DA SİZİN GÜZEL GÖZLERİNİZE EZİYET OKUYACAKSINIZJ 



Benim çok beğendiğim kitaplardan “en iyi kitaplar” arasına koyduğum kitaplarsan biri oldu SÜRÜ. İnsanlık için derin mesajları var. Bilim kurgu severlere aşırı şiddetli tavsiye ediyorum:)



AYRICA KESİNLİKLE FİLMİ YAPILMALI DİYORUM.



Herkese BOL OKUMALAR… GÖZLÜK ve göz damlanızı unutmayın efenim:)



Kitaptan Bazı ALINTILAR




"Eğer bir şey çözdüğü sorunlardan daha fazlasını yaratıyorsa o zaman bir halt çözmüyor demektir.."

"Bazen dünyadaki güzellikler için yapılacak en iyi şey, onların yanlış ellere düşmemesini garanti altına alnaktı."

"Sadece birkaç bin, belki de birkaç yüzyıllık bir sürede okyanusa milyarlarca ton metan yayıldı ve oradan atmosfere dağıldı. Şiddetli bir döngüydü. Metan, karbon monoksite göre otuz kat daha fazla küresel ısınma potansiyeline sahiptir. Okyanuslar dahil gezegenin dört bir yanında sıcaklık artarak hidratları çözdü ve her şey sil baştan bir daha başladı. Dünya dev bir fırına döndü."


ARKA KAPAK YAZISI


Hishuk ish ts'awalk 
Her şey birdir…
Tek bir bütünün parçalarıyız
Biz ve Onlar

Her şey Peru sahilinde bir balıkçının kaybolmasıyla başlar. Ardından Norveçli petrol arama şirketlerinden uzmanlar, deniz tabanının daha önce görülmemiş bir solucan türüyle kaplandığını keşfederler. Bu sırada Britanya Kolumbiyası sahili boyunca balinaların saldırganlaşmaya başladığı yönünde haberler gelir. Birbiriyle bağlantısız gibi görünen bu olaylar silsilesi tesadüf olmak için fazla sıradışı olunca çeşitli çevrelerden bilim insanları bu işin peşine düşer. Ancak bilinenler, buzdağının yalnızca görünen kısmını oluştururken, gezegen büyük bir kaosun eşiğine sürüklenmektedir.

"Sürü'yü okurken dünya yıkılsa fark etmeyeceksiniz." 
-Die Welt-

"Satış rekorları kıran bir kitap… Tatil güneşi ne kadar sıcak olursa olsun tüyleriniz ürperecek. Tadını çıkarın." 
-Evening Standard-

"Bu nefes kesici romanı okuduktan sonra denizlere çok farklı bir gözle bakacaksınız." 
-Focus-

"Nefes almak için yüzeye çıkacağınızdan kuşkuluyum."
-Contra Costa Times-

"Hızlı akan temposu, ilginç ve gerçekçi karakterleriyle insanı içine çeken bir roman. Büyüleyici. Bu kitabı okurken kendimi kaptırdım, sonuna kadar da diken üstündeydim."
-Peter Constantine-

"Frank Schätzing'in romanını okuyanlar toprağın her bir santimetrekaresini öpmek isteyecek ve su gördüğü yerde kaçacaktır." 
-Die Zeit-

"Sürü'yle birlikte Frank Schätzing Alman kurgusunu uluslararası bir seviyeye taşıyor."
-Süddeutsche Zeitung-

"İnanılmayacak kadar güzel bir kitap. Denizlerin biyolojik çeşitliliğiyle ilgili Jaws'tan beri gördüğüm en sürükleyici gerilim. İlginç biyologlar, seksi insanlar, içlerinde saf kötülük barındıranlar ve genler üzerinde oynayan ama yanlış anlaşılan bilim insanları… hepsine bayıldım." 
-Dr. James Mallet, Biyolojik Çeşitlilik Profesörü-

"Heyecan dolu bir ekolojik gerilim."
-Financial Times-

"Schätzing, kendi geniş hayal gücüne dayanan bir hikâye anlatıyor olabilir ama yazarken destek aldığı araştırmasının temelleri kesin gerçeklerde yatıyor. Büyüleyici."
-Herald Sun, Avustralya-
(Tanıtım Bülteninden)


kitaplardansayfalar.blogspot
instagram.kitapcumlelerim
kitapcumlelerim.tumblr






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder